آخرین خبرهااجتماعیدسته‌بندی نشدهسیاسی فرماندار قشم

آب آشامیدنی شهر سوزا به مرحله پایدار رسید

فرماندار قشم گفت: با تولید روزانه یک هزار و ۳۰۰ متر مکعب آب آشامیدنی، وضعیت آب‌رسانی به شهر سوزا به مرحله پایدار رسیده است

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا علیرضا نصری روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: علاوه بر آن، خط لوله آب رسانی از شرکت مپنای قشم به سوزا نیز با حداقل ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری تکمیل شد و در صورت بروز هرگونه مشکل در آبشیرین‌کن سوزا، از این مسیر آب شهر تامین می شود.

وی افزود: آبشیرین‌کن سوزا توان تولید یکهزار  و۵۰۰ مترمکعب را داراست که به دلیل برخی خرابی‌های پی در پی توان آن به یک سوم ظرفیت رسیده بود.

فرماندار قشم ادامه داد: مصرف روزانه شهر سوزا حدود یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب است که هم اکنون توسط آبشیرین کن تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: خرید آب از شرکت مپنا به توان تولید آبشیرین‌کن سوزا بستگی دارد و باقیمانده نیاز این شهر از آبشیرین‌کن شرکت مپنا تامین می‌شود.

قدردانی رییس شورا و امام جمعه شهر سوزا از استاندار هرمزگان

رییس شورای شهر سوزا نیز در این رابطه گفت: آب شرب مردم سوزا بیش از ۱۰ سال است که از این آب شیرینکن تامین می‌شود که با توجه به فرسودگی قطعات آن به یک سوم توان ظرفیت رسیده بود.

ابراهیم ملاحی افزود: با دستور ویژه استاندار هرمزگان، پیگیری‌های و فرماندار قشم و همت مسوولان محلی، مشکل آب در شهر سوزا برطرف شد که از تمام آنان تشکر و قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون آب از ۲ مسیر برای شهر سوزا تامین می شود که این امر نشان از پایداری آب در شهر سوزا دارد.

امام جمعه اهل سنت شهر سوزا نیز با اشاره به تلاش مسوولان استان و شهرستان برای برطرف شدن مشکل آب شهر سوزا گفت: به ویژه از استاندار محترم هرمزگان که تا رفع مشکل آب در این شهر به صورت مداوم پیگیری کردند کمال تشکر را داریم.

احمد سلامی افزود: ویروس کرونا، اهمیت وجود آب برای مصارف بهداشتی را بیش از پیش کرده بود که با تلاش فرماندار قشم این امر محقق شد.

وی ادامه داد: پایداری آب در این شهر باعث خوشحالی مردم و رضایت آنان از عملکرد مسوولان شده است.

شهر سوزا با حدود هشت هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهر قشم واقع شده است.شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا