آخرین خبرهااجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشده

معرفی اصناف زیاندیده از کرونا در «قشم» برای بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی دولت

شهردار قشم گفت: لیست واحدهای صنفی آسیب‌دیده از بحران کرونا در قشم که تحت پوشش امور اصناف شهرداری قشم هستند، جهت بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی به استانداری هرمزگان ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید مسعود آل عبایی در یک گفت‌وگوی خبری با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جزیره قشم و اِعمال محدودیت برای سفر به قشم در آستانه عید نوروز و رکود رخ داده در پی شیوع ویروس کرونا، شهرداری قشم در حد بضاعت خود و با همکاری و همراهی شورای اسلامی قشم، مجموعه اقداماتی را به انجام رساند که یکی از آنها بخشودگی اجاره بهای املاک تجاری با مصوبه شورا بود.

وی با بیان این که کمک به ضدعفونی شهر قشم و بهره‌گیری از توان لجستیکی شهرداری در این زمینه و همکاری در اجرای رزمایش مومنانه از دیگر اقدامات صورت گرفته در ۳ ماهه اخیر بوده است، تصریح کرد: از پیمانکاران خواسته‌ایم که حتما برای شروع فعالیت عمرانی، پروتکل‌های بهداشتی را به طور ویژه اجرا کنند.

شهردار قشم خاطرنشان کرد: پیرو بخشنامه کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و به استناد تصویب‌نامه هیات وزیران و ابلاغ معاون اقتصادی رییس‌جمهور و پیگیری‌هایی که طی یک ماه اخیر انجام داده‌ایم، لیست واحدهای صنفی ضرردیده ناشی از شیوع ویروس کرونا که تحت پوشش امور اصناف شهرداری قشم قرار دارند، به استانداری هرمزگان جهت بهره‌مندی از بسته حمایتی دولت ارسال شد.

آل عبایی همچنین عنوان کرد: صنوف مشمول این بخشنامه شامل مراکز تولید و توزیع غذای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی و قهوه‌خانه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، تولیدی پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز تولید و توزیع و فروش صنایع دستی و آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی هستند.

ضدعفونی تمام مدارس سطح شهر

شهردار قشم همچنین با اشاره به اتخاذ تصمیم ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس،گفت : به همین منظور با تشکیل اکیپ‌های ویژه کار ضدعفونی دقیق و کامل مدارس شهر قشم را انجام داده‌ایم تا معلمان عزیز و دانش‌آموزانی که به مدارس مراجعه می‌کنند، با آرامش خلطر و در محیط پاکیزه‌ای بتوانند امورات تحصیلی‌شان را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: شهرداری قشم آمادگی دارد تا این روند را با هدف صیانت از سلامت جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان قشم ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا