آخرین خبرهادسته‌بندی نشده همزمان با روز جهانی تالاسمی، بیماری های خاص و صعب العلاج صورت گرفت؛

دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعضای انجمن تالاسمی

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بیماران تالاسمی اعضای خانواده ما هستند و خدمات رسانی به این عزیزان وظیفه ماست.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی منطقه ازاد قشم حمیدرضا مومنی در دیدار اعضای انجمن تالاسمی جزیره قشم با وی افزود: خدمات رسانی به این انجمن وظیفه ذاتی، انسانی، اخلاقی و قانونی ماست.

وی با تشریح امکانات و خدماتی که سازمان منطقه ازاد قشم به اعضای انجمن تالاسمی می تواند ارائه دهد، تصریح کرد: یاری رساندن به افراد تالاسمی جزیره با هدف ایجاد اشتغال پایدار و مستمر برای این عزیزان خواهد بود.

مومنی بر ضرورت تمرکز دستگاه های ذیربط از جمله بهزیستی و مدیریت امور اجتماعی و سلامت سازمان بر حوزه فرهنگی تالاسمی و معلولان در کنار اطلاع رسانی به خانواده ها تاکید کرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم خواست با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم دستورالعملی را در خصوص ارتقای سطح معلومات خانواده ها برای جلوگیری از تولد نوزادان دچار تالاسمی تهیه و تصویب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیازهای این انجمن از جمله وسیله ایاب و ذهاب بیماران تالاسمی، تامین محل دفتر انجمن تالاسمی قشم، انجام تبلیغات رایگان برای این انجمن، خرید دستگاه چاپ برای راه اندازی کسب و کار افراد تالاسمی، درنظر گرفتن بودجه ویژه تالاسمی ها در بودجه سالانه سازمان منطقه آزاد قشم و مجهز کردن بیمارستان جی جیان به دستگاه های مورد نیاز این بیماران را مورد توجه قرار داد.

براساس این گزارش فرشته زهرا حسین زاده سلجوقی مدیر اموراجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم، اسماعیل کیانی رییس اداره بهزیستی قشم، ابراهیم احمدی مدیرعامل و نسیم احمدی مدیر اجرایی انجمن تالاسمی شهرستان قشم طی سخنان کوتاهی گزارشی از وضعیت بیماران تالاسمی در جزیره قشم ارائه کردند.

مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری، حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا بهزادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم نیز از دیگر حاضرین در این دیدار بودند.

گفتنی است در کل جزیره قشم ۱۳۵ بیمار تالاسمی وجود دارد که از این تعداد ۲۸ نفر در شهر قشم زندگی می کنند، روستاهای طولا، کووه ای و باسعیدو هرکدام ۸ نفر، سوزا ۷نفر و رمکان و گیاهدان هرکدام ۶نفر تالاسمی دارند و بقیه در سایر روستاها پراکنده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا