سلامت

۵۵ کیلوگرم گوشت و مرغ فاسد در قشم معدوم شد

رییس اداره دامپزشکی قشم اعلام کرد: کارشناسان واحد بهداشت و نظارت بر فرآورده های خام دامی این اداره در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ کیلوگرم گوشت چرخ کرده و ۳۵ کیلوگرم مرغ فاسد را کشف و معدوم سازی کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد صدیق ارم افزود: کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان مرزی این مقدار فرآورده های خام دامی را در قالب گشت مشترک با همکاری سایر ادارات عضو کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مرزی قشم که با حضور رییس اداره تعزیرات حکومتی، نمایندگان شبکه بهداشت و اصناف سازمان منطقه آزاد انجام شد در بازرسی از چندین رستوران و یک انبار کشف و معدوم کردند.

وی با بیان اینکه سلامت دام و فرآورده های خام دامی به صورت مستقیم با سلامت غذایی مردم جامعه در ارتباط است، گفت: بازرسان بهداشتی واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان قشم در حد توان و ظرفیت برای تضمین سلامت غذایی جزیره نشینان با منشا دامی تلاش می کنند.

رییس اداره دامپزشکی قشم ادامه داد: خدشه به سلامت فرآورده های خام دامی که به مصرف قشموندان می رسد عبور از خط قرمز دامپزشکی است و بازرسان این اداره با تمهیدات علمی و قانونی با هر گونه تخلف مقابله می کنند.

ارم به عموم قشموندان توصیه کرد در هنگام خرید فرآورده های خام دامی (گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ و نظایر آن) پس از دقت نظر به شرایط ارگانولپتیکی (ظاهری) به تاریخ تولید و انقضا محصول دقت کرده و پس از اطمینان از شرایط مناسب نگهداری فرآورده ها خرید خود را انجام دهند.

وی از عموم قشموندان درخواست کرد ضمن رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی به عنوان ناظر بهداشتی همیار دامپزشکی باشند و در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با اداره دامپزشکی شهرستان قشم از طریق شماره های ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ به اداره کل دامپزشکی جزیره اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا