آخرین خبرهادسته‌بندی نشده

تولید روزانه ۸۰ تُن طلای کثیف در قشم و درگهان

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: روزانه بیش از 80 تُن زباله در شهرهای قشم، درگهان تولید می‌شود که افزون بر 90 درصد آن زیرخاک دفن و 10درصد نیز تفکیک می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، فرج طهماسبی در بازدید از سایت ۱۰۰ هکتاری دفن زباله‌ قشم اظهار داشت: ساماندهی اقدامات جمع آوری و تفکیک زباله از مبداء یک اولویت است.

وی افزود: زباله‌های حمل شده از شهرهای قشم، درگهان و روستاهای طولا، هلر، رمچاه، دفاری و سایر روستاهای حومه تا کنون تاکنون در حدود نیمی از این محدوده دفن شده‌اند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: روزانه افزون بر ۵۰ تُن زباله در شهر قشم و حدود ۳۰ تن زباله نیز در شهر درگهان و روستاهای حومه تولید می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: این حجم از زباله با ۱۴ دستگاه پرس مکانیزه و هشت دستگاه پیکاپ به سایت دفن زباله قشم در ۱۵ کیلومتری غرب شهر قشم انتقال می‌یابد.

وی اضافه کرد: افزون بر ۹۰ درصد از این زباله‌ها زیرخاک دفن و ۱۰ درصد نیز تفکیک می‌شوند.      

مدیر امورشهری و روستایی منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: پیکاپ‌ها جمع‌آوری زباله‌های حجیم، شاخ و برگ درختان و نخاله‌های ساختمانی به محل سایت را عهده‌دار هستند و در محل سایت نیز یک دستگاه بیل مکانیکی برای حفر کانال و ترانشه و یک دستگاه بولدوزر برای تسطیح زباله‌ها فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا