آخرین خبرهادسته‌بندی نشده رئیس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم اعلام کرد:

نقش پررنگ کتاب در پر کردن اوقات فراغت قشموندان

رئیس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم گفت: شیوع ویروس کرونا تاثیری بر فعالیت های ترویجی و کتابخوانی در قشم نداشته، بلکه نقش کتاب را در پر کردن اوقات فراغت شهروندان گرامی قشم بیش از پیش نمایان ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم امینه دریانورد روز سه شنبه با اعلام این مطلب افزود: کتابداران به عنوان مشاوران امین و کارشناسان با تجربه قشم در این دوره خانه نشینی شهروندان، از طریق فضای مجازی به خانه مردم ورود کرده و با اجرای برنامه های متنوع و جذاب در رابطه با کتاب و کتاب خوانی اوقات سرگرم کننده ای، همراه با آموزش و آگاهی بخشی را برای مردم فراهم ساختند.
وی با اشاره به اینکه در این دوره برنامه های ملی و برنامه های استانی از طریق کتابخانه های شهری و روستایی قشم درحال انجام است، تصریح کرد: پویش و مسابقه کتابخوانی، مسابقه نقاشی و جشنواره رضوی سه برنامه ملی و معرفی کتاب و خلاصه نویسی کتاب نیز دو برنامه استانی است که با استقبال خوب شهروندان قشم مواجه شده است.
به گفته وی پویش « هرکتابدار یک کتابخوان» معرفی کتاب توسط  کتابداران در روزهای تعطیلی کتابخانه ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کروناست به شیوه ای که کتابداران صدای کتاب خواندن خود را ضبط و آن را در فضای مجازی به اشتراک می گذارند.
رئیس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم درباره مسابقه کتابخوانی«هرخانه یک کتابخانه» با موضوع «ما کرونا را شکست می دهیم » نیز گفت: در این مسابقه که معرفی کتاب توسط اعضای کتابخانه هاست، شرکت کنندگان صدای کتاب خواندن خودشان را ضبط و در فضای مجازی ارسال میکنند، و تاکنون دراین پویش ۱۱ نفر از قشم انتخاب و برگزیده شدند.
دریانورد همچنین با بیان اینکه همه کتابخانه های قشم سخت درگیر برگزاری مسابقات جشنواره رضوی هستند به استقبال شهروندان قشم از سایر مسابقات اشاره کرد و گفت: تنها از سوی اعضای یکی از کتابخانه های قشم افزون بر ۷۰ شرکت کننده در پویش معرفی کتاب  و ۵۰ اثر هم از سوی آنها درمسابقه نقاشی با عنوان « ما کرونا را شکست می دهیم » شرکت کرده اند.
به گفته وی مسابقه نقاشی « ما کرونا را شکست می دهیم » ویژه گروه سنی کودک ۴ تا ۱۲ سال با موضوعات تعطیلات و حضور در منزل، کتابخوانی، مراقبت های بهداشتی و تشکر از پزشکان و پرستاران است که با استقبال خوبی از سوی شهروندان قشم مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا