اقتصادی

پایه‌گذاری تمدن نوین دریایی در جزیره جهانی قشم

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور از پایه‌گذاری تمدن نوین دریایی در جزیره جهانی قشم همزمان با برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران در این جزیره، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبر قشم، محمدمهدی سالاری در نشست خبری نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران که در سالن نمایشگاه های بین‌المللی قشم برگزار شد، اظهار کرد: در طول 45 سال گذشته رویدادی در حوزه اقتصاد دریامحور، مشابه آنچه در قشم برگزار شد، نداشته‌ایم.

او ادامه داد: تمام تفاهم‌نامه‌های امضا شده در این رویداد هم قابلیت‌های لازم را برای اینکه بتوانیم جزیره قشم را به یک پشتیبان برای جزایر دیگر خلیج فارس و هم برای تعاملات جدی در مقیاس تمدنی تبدیل کنیم، را دارند.

وی با اعلام اینکه از سوی یونسکو در رابطه با میراث‌ جهانی ثبت شده با عنوان شناورسازی و دریانوردی سنتی خلیج فارس مذاکراتی داشتیم، افزود: خوشبختانه در این رویداد مهم بین‌المللی توانستیم با یک اقدام عملی، گام نخست حفظ این میراث را برداریم.

ارزش تفاهم‌نامه‌های امضا شده از مرز 3 میلیون دلار عبور کرد

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور اعلام کرد: هدف اولیه ما از برگزاری این رویداد، رسیدن به 500 میلیون دلار تفاهم‌نامه بود اما با استقبال خوب شرکت‌ کنندگان، ارزش تفاهم‌نامه‌های امضا شده از مرز 3 میلیون دلار فراتر رفت.

وی تصریح کرد: برای تبدیل شدن تمام‌ تفاهم‌نامه‌های امضا شده به عقد قرارداد و در نهایت پیاده‌سازی و عملیاتی کردن آنها، بزودی دفتر کنترل پروژه این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد خواهد شد.

به گفته سالاری، در این رویداد بیش از 100 شرکت مهم حضور داشتند که بیش از نیمی از آنها را شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و شرکت‌های صاحب‌نام و کلیدی تشکیل می‌دادند.

او اضافه کرد: همچنین شاهد حضور فعالان اقتصادی و سفیران و مقامات 12 کشور خارجی بودیم که نشان از اهمیت این رویداد بین‌المللی در جزیره جهانی قشم داشت.

وی گفت: همزمان در عرصه ملی این رویداد، تفاهم‌نامه‌هایی داشتیم که اثرات آن در کل حوزه اقتصاد دریامحور کشور نمایان خواهد شد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور یادآور شد: در این رویداد نقش جزیره جهانی قشم به عنوان پیشران در توسعه اقتصاد دریامحور کشور برای شرکت‌کنندگان نمایان شد.

شایان ذکر است؛ نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور با هدف بررسی فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها و بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال، با تمرکز بر سیاست‌های کلی توسعه دریامحور با حضور دستگاه‌های عمومی، دولتی و غیردولتی، شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان و سفرای کشورهای مختلف جهان از 25 تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری در جزیره قشم برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا