آخرین خبرهادسته‌بندی نشده

پخش آنلاین آئین‌های ماه رمضان از مساجد «قشم»/ ندای «وحی» از مأذنه‌ها به گوش می‌رسد

مسؤول شورای هیئات مذهبی شهرستان قشم گفت: جزءخوانی قرآن کریم و قرائت ادعیه ویژه ماه مبارک رمضان با توجه به شیوع کرونا به سبکی متفاوت برگزار و به صورت آنلاین قابل دسترسی است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، مصیب هرمزی اظهار داشت: پیرو نشست‌های هماهنگی برگزار شده در سطح شهرستان مقرر شد آیین جزءخوانی قرآن کریم ماه رمضان در مساجد قشم همراه با محدودیت‌های شدید دایر باشد.

وی افزود: این آیین یک ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء تنها با حضور سه الی چهار قاری در مساجد برگزار، ندای قرآن برای استفاده شهروندان از مناره‌های پخش می‌شود و ورود سایر افراد به مسجد ممنوع است که با در نظر گرفتن ضرورت‌های این اقدام، ضمنات اجرایی آن ایجاد شده است.

مسؤول شورای هیئات مذهبی شهرستان قشم تصریح کرد: همچنین ادعیه ویژه این ماه نظیر نیز یک ساعت پس از اذان مغرب و عشاء با حضور سه الی چهار ذاکر اهل بیت(ع) با محدودیت‌های مشابه جزء خوانی قرآن کریم در مساجد اجرا و از ماذنه‌ها پخش می‌شود.

هرمزی ادامه داد: این اقدامات به صورت همزمان در کلیه مساجد انجام و از طریق فضای مجازی نیز به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این روند تا ۱۵ رمضان ادامه خواهد داشت و تصمیمات بعدی نیز بر اساس شرایط کرونا و اعلام مرکز استان اتخاذ و اطلاع‌رسانی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا