آخرین خبرهادسته‌بندی نشدهگردشگری به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک؛

تهدیدکرونا، فرصتی برای آشتی با جزیره قشم می شود

روز جهانی زمین پاک هر ساله در دوم اردیبهشت در ایران و جهان یادآور اهمیت آشتی با سیاره مادر است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، شیوع کروناویروس در کشور در بهمن ماه سال گذشته با کاهش ترددها و رعایت قرنطینه خانگی اجباری همراه شد و جزیره قشم هم همپای سایر نقاط کشور این خودقرنطینگی را آغاز کرد. نگاهی به درصد آلودگی هوا و محیط، حاکی از کاهشی چشمگیر در این ایام است.
کروناویروس شاید برای انسان ها یک تهدید قلمداد شد اما برای زمین، آب و هوا فرصتی برای تجدید قوا و تنفسی بدون حضور مزاحمان همیشگی شد.
جزیره قشم اما به یُمن وجود دریا و بادهای موسمی و البته جمعیت محدودتر، شاید عاری از آلودگی های ناشی از ترافیک و صنایع سنگین باشد .
این جزیره سخاوتمند که در نیمه دوم سال و ایام نوروز با هوای دلپذیر خود، میزبانی شایسته برای گردشگران داخلی و خارجی بوده، همیشه زخمی بی توجهی مردم به رهاسازی زباله ها است و دریایش نیز کف بر لب آورده پسماندهای صید و صیادی!
این روزها قشم در حال بازسازی و احیا طبیعت زمین و دریا، خالی از پسماندهای سرگردان بر دوش امواج و زباله های ساحلی است تا ماهی ها، لاک پشت ها، خرچنگ ها، دلفین ها و کوسه هایش، روباه ها، خاردم های مصری، کرکس ها و مرغ های نورزی اش و حتی گیاهان و درختانش در آرامش حاصل از نبود مخلوقی به نام انسان، آزادانه بگردند و بازی کنند و به ازدیاد نسل بپردازند تا شاید غنای زیست بوم و طبیعت جزیره برای وارثان انسان، محفوظ بماند.
منطقه آزاد قشم در سالی که گذشت پربار از بارش رحمت الهی، به زمردی سبز در دل خلیج فیروزه ای  تبدیل شده که جذاب تر و مهربان تر از همیشه در انتظار میزبانی از مردمی است که با پایداری در سنگر قرنطینه، شکست کرونا را جشن خواهند گرفت اما با روحیه ای قدردان تر از گذشته نسبت به سخاوت های سیاره مادر به دامان طبیعت خواهند رفت و بار دیگر مزه آزادی را خواهند چشید.
روز جهانی زمین پاک را  فرصتی مغتنم برای توجه به فرهنگ سلامت محور و آینده نگر بدانیم و فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست را به فرزندان مان بیاموزیم تا محیطی عاری از آلاینده ها و پسماندها برای رشد و بالندگی آیندگان بسازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا