اقتصادی

کمک اتصال قشم به سامانه EPL برای تسهیل و توسعه تجارت جزیره

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اتصال به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) در مسیر ایجاد تسهیل گری در فرآیندهای تجاری براساس قوانین با تعامل و همکاری بازرگانان و تولیدکنندگان جزیره انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری خبر قشم، محمد منصور عظیم زاده اردبیلی در جلسه ای با بازرگانان و تجار جزیره قشم، اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته و حسب تکالیف قانونی، راه اندازی این سامانه جهت استفاده فعالان عرصه تجارت قشم باید در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی شود.
وی ادامه داد: نگرانی هایی از سوی جامعه بازرگانان و تجار جزیره قشم وجود داشته که با برنامه ریزی صورت گرفته و همراهی گمرک منطقه آزاد قشم و سایر مدیریت های مرتبط با این حوزه و با اجرای قوانین و تکالیف ابلاغ شده، برپایه تسهیل گری تجارت در دستور کار قرار گرفته است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: زیرساخت های مورد نیاز و آموزش های لازم جهت استفاده از سامانه EPL برای بازرگانان و فعالان اقتصادی قشم آغاز شده و در آینده نیز تداوم خواهد داشت.
به گفته عظیم زاده اردبیلی؛ فرآیندهای اداری و اجرایی مرتبط با سازمان منطقه آزاد قشم در کوتاه ترین زمان ممکن باید انجام شود و سایر دستگاه ها نیز باید در مسیر تعامل و تسهیل امور مربوط به بازرگانان و تجارت جزیره قشم اقدام کنند.
وی با بیان اینکه زیرساخت های فناوری اطلاعات سامانه EPL با کمک به تسهیل گری، موجب شفافیت و تسریع ترخیص کالا می شود، افزود: پیش بینی های لازم جهت رفع مشکلات احتمالی و پشتیبانی این سامانه صورت گرفته و با استفاده بازرگانان و فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم از سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور ضمن ایجاد شفافیت، شاهد تسهیل و تسریع امور مربوط به واردات و ترخیص کالا خواهیم بود.
عظیم زاده اردبیلی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه معاونت اقتصادی و گمرک سازمان منطقه آزاد قشم خود را ملزم به حل مشکلات بازرگانان فعال در جزیره می داند و در همین راستا ایرادات و مسائل مربوط به این سامانه به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و سایر نهادهای بالادستی منتقل شده و پیگیر رفع آنهاست.
براساس این گزارش، در این جلسه بازرگانان و تجار فعال در منطقه آزاد قشم نیز به بیان دغدغه ها و نظرات خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا