فرهنگی

قشم بوم فرصتی برای همدلی بیشتر /کوچک ترین روستای قشم میزبان چهارمین رویداد قشم بوم شد

چهارمین رویداد قشم بوم با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در روستای عایشه آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، روز جمعه 26 آبان ماه 1402، روستای عایشه آباد که با 38 خانوار، کوچک ترین روستای قشم واقع در بخش غربی جزیره محسوب می شود، شاهد برپایی رویداد قشم بوم بود.
عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حضور در این رویداد ضمن تقدیر از عوامل برگزاری قشم بوم، اظهار داشت: قشم بوم فرصتی برای همدلی بیشتر و ایجاد فضایی برای شور و نشاط و پویایی در روستاها است.
وی افزود: وظیفه ما، توجه بیشتر به روستاها به ویژه در غرب جزیره برای ایجاد تعامل بیشتر و معرفی پتانسیل ها و توانایی های این منطقه است.


قشم بوم این هفته در روستای عایشه آباد با پویش نه به پلاستیک با پاکسازی ساحل از ساعت 7 صبح آغاز شد و با برنامه هایی همچون سالفه با ناخدایان قدیمی، کارگاه آموزشی برای بانوان روستا و مسابقه برای کودکان ادامه یافت.
این برنامه ها در عصر روز جمعه نیز با مسابقه ماهیگیری، اجرای مراسم سنتی عضوا، یامال، شوشی، لیوا، موسیقی محلی جفتی و عودنوازی و با حضور جمع بسیاری از مردم روستای عایشه آباد و روستاهای اطراف ادامه پیدا کرد.
گفتنی است، در این مراسم عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سعید اکبریان، معاون فنی و زیربنایی، ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری به همراه جمعی از مشاوران، مدیران و کارشناسان این سازمان، دهیاران و اعضای شورای دهیاری این روستا و روستاهای اطراف نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا