اخبار مهماقتصادی امام جمعه قشم:

افزایش قیمت بلیط شناورهای قشم ظلم به مردم است

امام جمعه شهرستان قشم افزایش قمیت شناورهای قشم را ظلم به مردم خواند گفت: مصوبه افزایش قیمت شناورها نباید اجرایی شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر قشم، غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم در هفدهمین نشست رسمی شورای شهر با گلایه از گران شدن نرخ شناورهای قشم اجرایی کردن چنین مصوبه ای را ظلم به مردم برشمرد و اظهار کرد: نباید از جیب مردم به دیگران کمک کرد و دولت برای شناورها باید تدبیر دیگری بیاندیشد.
وی با تقدیر از معاون اقتصادی استاندار هرمزگان، فرمانداران و امام جمعه هرمز افزود: دولت وظیفه دارد از شناورها به روش هایی مانند ارائه تسهیلات بلند مدت کمک کند و در صورتی که نیاز به افزایش هزینه ها هم وجود داشته باشد نباید به این شکل صورت بگیرد.
امام جمعه قشم تصمصم در خصوص افزایش نرخ شناورها را برعهده دو مرکز قشم و هرمز دانست و افزود: هرگونه افزایش بهای بلیط شناورها در مسیرهای قشم و هرمز به بندرعباس و بالعکس باید در این دو مرکز انجام شود.
وی با تاکبد بر اینکه مصوبه افزایش نرخ قابلیت اجرایی ندارد و نباید در شرایط اقتصادی کنونی اجرایی شده و مردم را با چالش روبرو کند. تصریح کرد: اگر این مصوبه اجرایی شود فریاد ما و مردم بلند خواهد شد.
حاجبی با درخواست از مردم برای مراقبت از سوء استفاده معاندان از شرایط موجود گفت: مسئولین باید قیمت بلیط ساکنین و کسانی را که به صورت مداوم در حال تردد هستند ثابت نگاه دارند اما افزایش بهای بلیط گردشگران منعی ندارد.
وی با اشاره به تامین تفاوت قیمت صورت گرفته از محل های دیگر توسط دولت افزود: دولت می تواند از محل های دیگری این میزان تفاوت را تامین کند تا هم مردم متضرر نشوند و هم صاحبان شناورها راضی باشند.
به گفته امام جمعه قشم برای جلوگیری از رانت در صورت دو نرخی شدن بلیط می توان از زیرساخت های نرم افزاری استفاده و در هفته برای ورود و خروج مردم میزان مشخصی تعیین کرد.
وی خاطر نشان کرد: افزایش قیمت بلیط کسانی که برای گردش به بندرعباس سفر کرده و گذری هم به قشم خواهند داشت آنچنان محسوس نخواهد بود اما برای مردمی که به صورت روزانه از این مسیر تردد می کنند و برای رفع مشکلات درمانی وکمبودها در رفت و آمد هستند کمر شکن خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا