آخرین خبرهااجتماعی

تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در قشم

رئیس اداره ویژه کتابخانه های عمومی قشم ویژه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان را تشریح کرد.

امینه دریانورد شامگاه امروز در گفتگو با پایگاه خبری ساحل قشم ، به تشریح ویژه برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان قشم پرداخت.
وی گفت: فعالیتهای هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان قشم از جمله گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی است
رئیس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم رونمایی از کتاب‌های ” دوستی الاغ و شتر” در این هفته عنوان کرد.
دریانورد ادامه داد: همچنین در طول این هفته تقدیر از برگزیدگان جشنواره رضوی ، با رعایت پروتکل های بهداشتی برکزاری کارگاه مشاوره کتاب درمانی ، قصه گویی درباره پیامبر(ص)،تقدیر از برگزیدگان مسابقه داستان نویسی ژئوپارک، شعر خوانی به مناسبت هفته کتاب و ….انجام خواهد شد.
وی توجه افکار عمومی و جوامع محلی به مقوله کتاب و کتابخوانی را از جمله مهمترین ویژگی های فرهنگی جزیره دانست و بیان کرد: هر قدر که توجه افکار عمومی به اصل موضوع مطالعه و کتاب و کتابخوانی جلب شود جامعه ما بیشتر در مسیر پیشرفت فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی قرار می گیرد.
این مقام مسوول بیان داشت: نقد و بررسی کتاب با حضور مولفان و پیشکسوتان اهل قلم و اعضای انجمن های فرهنگی از امکانات فضای مجازی در ایام بیماری کرونا خواهد بود.
دریانورد عنوان کرد: به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی ، بازدید از بازداشتگاه قشم به منظور ایجاد کتابخانه و انگیزه برای زندانیان و تشویق به کتابخانی در اوقات فراقت انجام شد.
وی افزود: در این راستا بازدید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم همراه با اهدا کتاب از کتابخانه های سطح جزیره قشم نیز انجام خواهد شد.
رئیس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم اهداء کتاب از طرف این اداره نیز با موضوعات مختلف به تمام کتابخانه های سطح جزیره، مدارس و دیگر مکان های فرهنگی را از دیگر برنامه های اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم برشمرد.
دریانورد با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه ای برای خواندن بیشتر کتاب توسط تمام اقشار مختلف جامعه تصریح کرد: خروجی این مطالب باعث ارتقای سطح فرهنگ عمومی افراد جامعه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا