آخرین خبرهااجتماعیاخبار مهم

برخورد قضایی در انتظار بانیان عروسی‌ها/ محدودیت‌های کرونایی قشم تشدید شد

فرماندار قشم گفت: شهرستان قشم در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و علاوه بر تعطیلی پارک‌ها، کمپ‌ پارک‌ها و سواحل، با بانیان عروسی‌ها برخورد قضایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس، علیرضا نصری در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونای این شهرستان اظهار داشت: وضعیت شهرستان قشم قرمز است و ضرورت دارد مراقبت‌ها و اقناع‌سازی تشدید شود.

وی با تقدیر از کادر بهداشت و درمان، افزود: شناسایی بیماران در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود و مرکز تلفن شبکه بهداشت مجددا فعالیت خود را آغاز کند.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: قرنطینه کامل افراد مبتلا با مشارکت بسیج و سپاه انجام شود و شبکه بهداشت به‌صورت محرمانه اطلاعات لازم را در اختیار این ارگان‌ها قرار دهد.

نصری ادامه داد: تغییر فرهنگ زندگی مردم یک اصل اساسی در قطع زنجیره شیوع ویروس است و اقناع‌سازی، پرهیز از دیدارها خانوادگی و تجمعات باید مد نظر باشد.

وی اضافه کرد: بخشداران باید دهیاران و شوراها را توجیه کرده و تمام تجمعات لغو شده، نظارت بر اصناف و ادارات مستمرا ادامه داشته باشد.

فرماندار شهرستان قشم ادامه داد: احتمالا از هفته آینده محدودیت‌های بیشتری در بحث سفرها خواهیم داشت و مردم باید از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

نصری با بیان اینکه فعالیت هیچ مدرسه‌ای در سطح شهرستان نباید به صورت حضوری باشد، گفت:  پارک‌ها و کمپ پارک‌ها بویژه زیتون و آفتاب و سواحل باید تعطیل و نیروی انتظامی و دریابانی نظارت خود را تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت رستوران‌ها فقط به صورت بیرون‌بر مجاز بوده و نمازجمعه این هفته در سراسر شهرستان تعطیل است.

فرماندار شهرستان قشم عنوان کرد: برخی از صنوف کاملا تعطیل و برخی با محدودیت زمانی مواجه خواهند شد که موارد به اطلاع آن‌ها خواهید رسید.

نصری با تاکید بر لزوم نصب بنرهای هشدار دهنده در سطح شهرستان، بیان کرد: قشم زمانی در وضعیت سفید قرار گرفت اما کاهش حساسیت‌ها باعث قرمز شدن وضعیت شد.

وی گفت: آتش‌نشانی وضعیت قرمز و هشدارهای بهداشتی لازم را به صورت خودرویی به اطلاع شهروندان برساند.

فرماندار شهرستان قشم بیان کرد: بهبود وضعیت در گرو کمک مردم و مسوولان است و برگزاری عروسی‌ها با برخورد قضایی مواجه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا