آخرین خبرهااجتماعی

امر به معروف از مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یکی از مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت در رفتار سازمانی کارکنان تجلی یابد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس، حمیدرضا مؤمنی در دومین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: برای دستیابی به جامعه‌ای اخلاق محور و ایده‌آل باید تغییرات را خود شروع کرد.

وی افزود: بروزآوری مکانیزم‌ها و امر به معروف و نهی از منکر در موضوع رعایت حقوق و تکریم ارباب رجوع در سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است و تمامی مدیران این سازمان باید نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: رفتار سازمانی تاثیر بسزایی در جلب رضایت اراب رجوع، اقشار مختلف جامعه و گردشگران دارد.

مومنی ادامه داد: همه باید به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان برنامه‌ای فراسازمانی پایبند باشند و دامنه این فرضیه دینی را محدود به عرصه‌ای خاص تلقی نکنند.

وی اضافه کرد: یکی از مولفه‌های توسعه و پیشرفت کشورهای مشابه ایران برخورداری از روحیه امر به معروف و نهی از منکر و رعایت آن در جامعه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اقتصادی می‌تواند راهگشا باید و بکارگیری منابع غنی ثروت کشور در راستای توسعه را شتاب ببخشد.

مومنی ابراز داشت: این فرضیه الهی به صورت بخشنامه‌ای به اجرا در نخواهد آمد و باید تعهد افراد بویژه مدیران نسبت به رعایت آن تقویت شود.

امر به معروف و نهی از منکر به موضوعی فراگیر است

حجت‌الاسلام میثم تارم رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قشم نیز اظهار داشت: مصادیق جدید این دو فریضه الهی باید شناسایی شده و به موضوعی خاص محدود نشود.

وی افزود: اولویت‌های هر شهر و استان ممکن است با سایر شهرها متفاوت باشد که از این رو باید اقدامات کارشناسی انجام و مسائل اولویت‌بندی شود.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قشم تصریح کرد: فرهنگ کار، ترافیک و راهنمایی و رانندگی از جمله مصادیق امر به معروف و تنبلی، تکدی‌گری از جمله منکراتی است که باید منظر قرار بگیرد.

دکتر تارم تصریح کرد: رفتار و کردار باید یکپارچه باشد چرا که کلام بی عمل اثربخشی لازم را ندارد و از سوی دیگر رفتار و کردار دوگانه در منابع روایی نوعی از نفاق قلمداد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا