اجتماعی

حدود نیمی از زائران حج هرمزگان از قشم به سرزمین وحی سفر کردند/اهمیت تامین زیرساخت های فرودگاهی جزیره

امام جمعه شهرستان قشم و نماینده دفتر مقام معظم رهبری در سفر به حج از این جزیره گفت: امسال یک هزار و ۲۰۰ نفر از استان هرمزگان برای مناسک‌ حج به عربستان سفر کردند که حدود نیمی از انان از جزیره قشم بودند.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در بازگشت از سفر حج و در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری “خبر قشم” با اعلام این مطلب، اظهار داشت: خوشبختانه نخستین سفر حج از جزیره قشم با تلاش مسیولان سازمان‌های حج و زیارت، هواپیمایی کشوری، منطقه آزاد و همچنین استانداری هرمزگان در بهترین شرایط ممکن و بدون هیچ مشکلی با موفقیت انجام شد.

وی با اعلام اینکه ۹ کاروان از دو فرودگاه در جزیره قشم و بندرعباس کار انتقال حجاج بیت الله الحرام را برعهده داشتند، افزود: ادامه و استمرار پرواز از این دو فرودگاه در سفرهای زیارتی به مکه و عتبات عالیات در عراق برای مردم این استان بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه شهرستان قشم یادآوررشد: حجم بالایی از زائران عتبات عالیات از هرمزگان به صورت زمینی و از مرزهای شلمچه و مهران برای زیارت به عراق سفر می‌کنند که خواهان برقراری خط پروازی در این سفر معنوی هستند.
وی با اشاره به اینکه آخرین کاروان حجاج هرمزگان ۲۶ تیرماه وارد این استان می‌شود، بیان داشت: کوچکترین حاجی امسال جزیره قشم ۸ سال و پیرترین فرد این سفر هم ۹۸ ساله بود.

اهمیت تامین زیرساخت های فرودگاهی جزیره

امام جمعه اهل سنت قشم هم به عنوان روحانی این سفر معنوی در بازگشت از حج در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری “خبر قشم”، گفت: امیدوارم زیرساخت‌های فرودگاه قشم برای ادامه سفرهای زیارتی هرچه زودتر کامل شود.
شیخ عبدالرحیم خطیبی ادامه داد: از تمام‌ مسئولانی که تلاش کردند نخستین سفر به سرزمین وحی از جزیره قشم انجام شود تشکر می‌کنم و امیدوارم تجهیزات مورد نیاز ادامه این سفر معنوی از فرودگاه قشم، هرچه زودتر فراهم شود.
وی با تقدیر از همه آنان که زمینه این سفر را فراهم کردند، بیان داشت: نخستین پرواز رفت و برگشت از قشم به مکه مکرمه، ابتکاری شیرین و تجربه‌ای زیبا بود که با موفقیت به ثمر نشست و در تاریخ جزیره ثبت گردید.

سفر از قشم به سرزمین وحی تجربه‌ای شیرین

مدیر کاروان زائران خانه خدا از جزیره قشم هم در گفت وگو با خبرنگار “خبر قشم”، گفت: نخستین سفر به خانه خدا از قشم،تجربه‌ای بسیار شیرین و بیادماندنی بود.
محمود نیک بین افزود: با ورود نخستین کاروان حجاج به فرودگاه قشم، دو کاروان دیگر هم تا چند روز آینده وارد فرودگاه قشم خواهند شد.
وی ادامه داد: سفر حجاج جزیره قشم کلا ۳۰ روز طول کشید که ۲۵ روز آن را در مکه و ۵ روز هم در مدینه بودند.
وی گفت: تمام افرادی که از فرودگاه قشم به سفر مکه رفتند از فراهم شدن شرایط این سفر شادمان بودند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا