دسته‌بندی نشده

مشارکت جامعه محلی مهمترین رکن توسعه اقتصادی و عمرانی در روستاهای جزیره

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تلاش های زیادی برای ایجاد توسعه متوازن و پایدار در اقصی نقاط جزیره قشم صورت گرفته است و در هر منطقه ای که جوامع محلی همراهی بهتری داشتند، شاهد سرعت بیشتر توسعه بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از اقتصاد و تجارت، حمیدرضا مومنی در دیدار با جمعی از معتمدان، سرمایه گذاران و رییس شورای اسلامی روستای رمچاه، بیان کرد: تمام مسائل و مشکلات در روستاهای جزیره قشم با مطالعه کارشناسی و برنامه ریزی و با استفاده از ظرفیت های قانونی قابلیت حل و اجرایی شدن را دارند.

وی ادامه داد: مشارکت و همکاری شورای اسلامی روستا، دهیاری و جوامع محلی با سازمان منطقه آزاد قشم، یکی از مهمترین ارکان موفقیت در رسیدن به توسعه عمران روستایی مورد نظر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با تعامل خوب و قرار گرفتن در کنار یکدیگر می توان مشکلات را حل کرده و شاهد توسعه جزیره در زمینه های مختلف عمرانی، اجتماعی و اقتصادی باشیم.

به گفته مومنی؛ برای حرکت به سوی توسعه متوازن در منطقه نیازمند همراهی و همکاری جوامع محلی هستیم و برای این مهم برنامه های متفاوتی پیرامون محورهایی توسعه فعالیت های اقتصادی، سرمایه گذاری و عمرانی بر پایه اشتغال جوامع محلی صورت گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی در روستاهای قشم باید شرایط برای حضور سرمایه گذاران مختلف در حوزه های شیلاتی، صنعتی و گردشگری فراهم شود و برخی موانع از سر راه سرمایه گذاری در منطقه برداشته شود.

براساس این گزارش، تخصیص زمین برای جوانان فاقد مسکن در محدوده روستا، آسفالت و بهسازی جاده و معابر منتهی به این روستا، ساماندهی وضعیت سالن ورزشی، برنامه ریزی جهت راه اندازی ایستگاه آتش نشانی و… مهمترین درخواست های مطرح شده از سوی معتمدان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و رییس شورای اسلامی روستای رمچاه از عالی ترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا