آخرین خبرهااقتصادی

افزون بر ۶۵ میلیارد ریال وام ساخت مسکن به روستائیان قشم پرداخت شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قشم از پرداخت ۶۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وام احداث واحدهای مسکونی روستایی به متقاضیان روستایی در این شهرستان خبر داد.

به دگزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم، محمدرضا ترکی اظهار داشت: این میزان وام از سال 1395 تاکنون برای 336 متقاضی و با هدف ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و مبتنی بر اصول مهندسی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت نظارت بر کیفیت و چگونگی ساخت و ساز واحدهای روستایی که در دستور کار نظام فنی روستایی قرار دارد، مسئولان این واحدها به صورت مستمر بر نحوه ساخت اینگونه واحدها نظارت می‌کنند.

به گفته مدیر بنیاد مسکن شهرستان قشم، با توجه به وقوع حوادث غیرمترقبه و زلزله خیز بودن قشم، ایمنی واحدهای مسکونی در روستاهای قشم بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی در روستاهای سراسر ایران برنامه‌ریزی کرده است، افزود: مردم روستاهای قشم هم باید برای ساخت واحدهای ایمن و مبتنی بر اصول مهندسی از این فرصت استفاده کنند.

ترکی گفت: برای هر واحد مسکونی در روستاها مبلغ 500 میلیون ریال وام با کارمزد پائین درنظر گرفته شده است و همچنین 150 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه هم با هدف تکمیل واحدها به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

به گفته او، نظام فنی روستایی بنیاد مسکن، کیفیت و نحوه ساخت و ساز واحدهای مسکونی روستایی را کنترل می‌کند و یکی از مصوبات مهم بنیاد مسکن کشور هم مربوط به الزامی بودن بیمه برای این واحدهای مسکونی است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان قشم یادآور شد: دفتر طراحی بنیاد مسکن کشور آلبومی از نقشه‌های واحدهای روستایی را با هدف کمک به ساخت و ساز در اختیار روستائیان قرار می‌دهد و متقاضیان می‌توانند براساس توان مالی خود و استفاده از تسهیلات اعلام شده از نقشه‌های موجود استفاده نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا