آخرین خبرها

زایمان بدون درد در بیمارستان قشم/ ۲۴۳ بیمار در بخش ویژه کووید بستری شدند

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم از فراهم شدن امکان زایمان بدون درد در این بیمارستان خبر داد و گفت: ترغیب مادران به فرزندآوری از مزایای این اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس، دکتر مریم هروآبادی صبح امروز در آیین تجلیل از مدافعان سلامت اظهار داشت: با شیوع کرونا یک بخش کامل با هشت تخت بیمارستانی تجهیز و به عنوان بخش ویژه کووید-۱۹ در حال خدمات‌‌رسانی به بیماران است.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۹۸۱ بیمار در بخش داخلی کووید و ۲۴۳ بیمار نیز در بخش ویژه کووید بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم بستری شده‌اند.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم تصریح کرد: در مقطعی که تعداد بیماران به بالای ۵۰ بیمار رسیده بود ۲ بخش آی‌سی‌یو دیگر نیز تجهیز و به ظرفیت بیمارستان اضافه شد.

هروآبادی ادامه داد: میانگین فوت کرونایی کشوری ۵.۷ درصد، استان هرمزگان ۲.۶ درصد و شهرستان قشم ۲.۵ درصد بیماران مبتلا است.

وی اضافه کرد: برای نخسین بار امکان زایمان بدون درد در جزیره قشم فراهم آمده و چندین زایمان نیز به این شیوه انجام شده که مادران به فرزندآوری ترغیب می‌کند.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم ادامه داد: طی ۲ ماه گذشته ۱۱ متخصص در رشته‌های گوش، حلق و بینی، چشم، داخلی، عفونی، اطفال، قلب، نورولوژی، اعصاب و روان، پوست و طب اورژانس به کادر درمانی بیمارستان اضافه شده است.

هروآبادی گفت: انجام فاز نخست تعیمر و سرویس چیلرها با مبلغی بالغ بر چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به منظور پایداری سیستم سرمایشی بیمارستان انجام و بخش سی‌سی‌یو جدیدی با هفت تخت در بخش اورژانس راه‌اندازی شد.

وی افزود: سرویس‌های بهداشتی یکی از مشکلات بیمارستان قشم بوده که با مشارکت خیران و بیمارستان در حال تعمیر است.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم ادامه داد: ۲ مخزن اکسیژن‌ در اکسیژن‌ساز توسط سازمان منطقه آزاد به بیمارستان اضافه شد که ظرفیت را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

هروآبادی بیان کرد: دستگاه پلاسمافرز به ارزش ریالی پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون توسط خیران خریداری شده است و ایفای نقش آنان گامی بلند در بهبود و ارتقای خدمات بیمارستانی جزیره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه الکترونیکی سازی پرونده‌ها در حال انجام است و از حدود یک ماه پیش نیز تمامی پرونده‌های جدید دارای نسخه الکترونیک هستند، عنوان کرد: چهار واحد جدید ویژه متخصصان در بیمارستان تجهیز شده که امنیت آنان و خدمات‌رسانی به بیماران را تسریع می‌کند.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم گفت: تامین و راه‌اندازی ۲ ماشین لباسشویی صنعتی و تعویض کف‌پوش اتاق عمل به منظور کاهش عفونت‌های مغز و اعضاب و ارتوپدی از دیگر اقدامات اخیر به شمار می‌رود.

هروآبادی اظهار داشت: همچنین ایزوگام سقف بیمارستان توسط سازمان منطقه آزاد قشم با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی بیان کرد: در بازه زمانی آب طبقه سوم بیمارستان به دلیل خرابی پمپ قطع بوده که در حال حاضر با تعمرات انجام شده مشکل برطرف شد.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم گفت: بیمارستان به دستگاه آنالیز خون با کاربرد برای بیماران کووید تجهیز و پروانه بهره‌برداری از این بیمارستان ۱۲۸ تختخوابه نیز برای دریافت امکانات بهتر از وزارت خانه اخذ شده است.

هروآبادی تصریح کرد: مجموعا چهار دستگاه ونتیلاتور آی‌سی‌یو، چهار ترمومتر دیجیتال، چهار تشک مواج و یک دستگاه دیالیز از مرکز دریافت و کالیبراسیون و کنترل کیفی کلیه تجهیزات پزشکی بیمارستان انجام گردید.

وی ابراز داشت: تامین ۶۰ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری، ۲ مانیتورینگ پزشکی، سه ونتیلاتورینگ پزشکی، سه پالس اکسیمتری انگشتی، ۱۲ مانومتر اکسیژن، ۲ دستگاه مانیتورینگ قلبی، دستگاه الکتروکادیوگراف، پرب پالس اکسیمتری و لباس کاورال از دیگر خدمات خیران و منطقه آزاد قشم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا