آخرین خبرها

۴۸ واحد متخلف صنفی در قشم پلمب شد

رییس مرکز بهداشت شهرستان قشم گفت: از آغاز اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای پیشگیری از ویروس کرونا تا کنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ بازدید مشترک انجام شد که باعث پلمب ۴۸ واحد صنفی شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا،دکتر حمیدرضا بهزادی در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان قشم افزود: هم اکنون رعایت پروتکل‌ها در اصناف ۹۳ درصد و استفاده از ماسک ۸۸ درصد است که می‌بایست این آمار افزایش یابد.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۹۳۸ مرکز قابل بازدید در قشم وجود دارد که به صورت دوره‌ای توسط تیم‌های بازرسی در طول شبانه روز پایش می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت قشم تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳۴ هزار و ۸۹۲ بازدید دوره‌ای در شهرستان قشم انجام شده است که ۵۷۷ واحد صنفی به دلیل تخلفات به مراجع قضایی معرفی و ۳۸۷ واحد نیز پلمب شد.

وی افزود: هشت هزار و ۲۶۳ بازدید مشترک با همکاری فرمانداری، بسیج، سازمان منطقه آزاد قشم، نیروی انتظامی، اداره صنعت، معدن و تجارت، هلال احمر و شهرداری‌ها انجام شده است.

بهزادی با اشاره به انجام آزمایش تشخیص کرونا در تمام مراکز بهداشتی قشم اظهار کرد: تا کنون هشت هزار و ۹۰۰ آزمایش درر این رابطه انجام شده است.

وی افزود: استفاده از اپلیکیشن ماسک با ورود اطلاعات بیماران توسط مرکز بهداشت باعث شناسایی ایشان در بدو ورود به اداره‌ها و دیگر مکان‌ها می‌شود که قطع زنجیره کرونا را در پی دارد.

بهزادی در پایان تاکید کرد: همه سازمان‌ها و مکان‌ها باید با معرفی نماینده خود برای نصب و آموزش این اپلیکیشن به سلامت کارکنان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، لارک و هنگام با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در خلیج فارس قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا