ایران

توسعه فرهنگ کتابخوانی در تلفیق با جاذبه های گردشگری، یک هنر مدیریتی است

فرماندار شهرستان قشم از جانمایی و استقرار کتابخانه ها در اماکن گردشگری به عنوان یک هنر مدیریتی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، علیرضا نصری در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قشم با اعلام این مطلب، بیان داشت: طراحی و ساخت کتابخانه در کمپ پارک های ساحلی که به دلیل برخورداری از مناظری مطلوب و هوایی دلچسب، محل تردد قشموندان و گردشگران است، تجربه زیبایی از مطالعه به بازدیدکنندگان هدیه می دهد.
وی با اشاره به عملکرد مطلوب سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص احداث کمپ پارک های سطح جزیره افزود: اختصاص فضایی برای کتابخوانی در این اماکن، روشی خلاقانه برای جذب مخاطب و زمینه ای برای افزایش اقبال مردمی به سوی کتاب و فرهنگ مطالعه است.
رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قشم با تاکید بر لزوم تشکیل انجمن کتابخانه ها و تشویق مردم به مطالعه ادامه داد: افزایش همدلی، آرامش، کاهش استرس و مقابله با افسردگی از مزیت های یک جامعه کتابخوان است.
نصری با تقدیر از اقدامات امینه دریانورد، رییس اداره ویژه کتابخانه های عمومی شهرستان قشم اظهار کرد: افزایش ساخت چندین کتابخانه روستایی با مشارکت خیرین و رشد ۱۰۰ درصدی اعضاء کتابخوان، نتیجه برنامه ریزی، خلاقیت و پیگیری این بانوی فعال جهت جلب مشارکت خیرین بوده است.
فرماندار شهرستان قشم در پایان، رایگان کردن عضویت روستاییان را به منظور تشویق و مشارکت هرچه بیشتر مردم لازم دانست و گفت: افزایش تعداد کتابخانه های جزیره و اعضای آن، بیانگر استقبال جامعه محلی قشم از فرآیندهای آینده ساز و فرهنگی در این منطقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا