ایران

گذری بر یک تغییر مدیریتی

بی‌شک رویش و شکوفایی نتیجه تغییر است. چند روزی است اخباری پیرامون تغییرات مدیریتی در جزیره قشم نقل محافل است بویژه در عرصه فرهنگ و هنر.

جناب آقای علیرضا کمساری مدیر نام‌آشنای فرهنگ قشم به مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم منصوب گردید.
همه فعالان فرهنگی قشم با این نام آشنا هستند. مدیری که هم‌دلی با نهادهای گوناگون را خوب می‌شناسد و همواره منشأ حرکت و پویایی و هم‌دلی بوده و امید که همچنان باشد.
جناب آقای علیرضا کمساری عهده‌دار سمت مشاور فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد قشم بوده و حالا در این پست می‌تواند عامل پیوند اهالی فرهنگ و هنر و ادب با مدیریت سازمان باشد.
باید در نظر داشت که سازمان منطقه آزاد قشم در کسوت یک دولت محلی ایفای نقش می‌کند و پویایی این عرصه جدای از این هم‌دلی‌ها ممکن نیست.
نوع تشکیلات محافل فرهنگی هنری طبعاً زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهری است و قشم نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما در قشم وجود دو دستگاه مجزای فرهنگی مانعی برای هم‌دلی و مشارکت صد در صدی هنرمندان و مسوولین است. اما با این تغییر مدیریتی امیدواری‌های زیادی در این راستا به وجود آمده.
مدت‌هاست اهالی فرهنگ و هنر و ادب قشم از برخی کاستی‌ها و عدم ارتباط سازنده و پویا با سازمان گله‌مند هستند. مدت‌هاست هیچ نشست مشترکی میان فعالان این بخش و مسوولین برگزار نگردیده. مدت‌هاست مسوولین جویای احوال هنرمندان بی ادعایی که جایی برای گفتن حرف‌هایشان ندارند نیستند و مدت‌هاست…
در سایه این تغییر امید است جناب آقای علیرضا کمساری به مطالبات فعالان عرصه فرهنگ و هنر و ادب توجه ویژه مبذول نماید و راه ورود و انعکاس فعالیت‌ها به جامعه را هموار سازد.
امید است که شاهد حضور دوباره مسوولین در محافل فرهنگی باشیم تا انگیزه کار و فعالیت بیشتر شود.
امید است که این مدیر هم‌دل برای نخستین‌بار بیاید و میزان رضایتمندی هنرمندان از برخورد و توانمندی مجموعه کارکنان این اداره کل را بسنجد و نسبت به شایستگی‌ها تقسیم کار کند.
امید است که این مدیر نام‌آشنا با تکیه بر تجربه و شناخت خود بنشیند و میان هنرمند و هنرمندنما و هنرور و هنرورنما و… تمیز قائل شود.
امید است این مدیر توانا مراقب شکنندگی عرصه فرهنگ و هنر و ادب باشد و…
امید است این مدیر پویا پلی مستحکم میان مردم و مسوولین و هنرمندان بسازد.
و امید است که هر تغییری بستری برای پویایی باشد.
به امید روزهای درخشان‌تر برای فرهنگ و هنر و ادب جزیره قشم زیبا.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا