اجتماعیاخبار بانوانایران

قشم همچنان بی فروغ می درخشد!

بانوی کونگ فو کار قشمی، با کسب عنوان نایب قهرمانی جواز حضور در اردوی تیم ملی را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، ریحانه خواجویی جوان ۱۷ ساله ای که بدون هیچ سرو صدا و استقبالی در روز دوشنبه مورخ ۲۳ مهر ماه وارد جزیره شد با خود عنوانی سنگین برای جزیره به ارمغان آورد که متولیان ورزش و مردم قشم تقریبا از آن بی خبرند.

ریحانه، مدال نقره مسابقات کونگ فو بانوان کشور در بخش نیمه آزاد رده جوانان در وزن ۵۹- کیلوگرم را از آن خود کرد و برای چندمین بار نام جزیره قشم را به گوش ورزش دوستان کشور و جهان رساند در حالی که به هنگام برگشت به شهر خود با کم مهری اهالی ورزش و مسئولین، حتی ذره ای در تلاش برای کسب عناوین بیشتر درنگ نخواهد کرد.

جوان کونگ فوکار قشم که اصالتا نیشابوری است از هشت سالگی ورزش های رزمی را آغاز کرده و از زمانی که برای ادامه زندگی وارد قشم شد زیرنظر مربی توانمند کونگ فو، ناهید کارگر به ادامه فعالیت ورزشی خود در این رشته پرداخت.

وی که به مدت ۶ سال در سبک توآ و مبارزه مایانا یکی از قَدَرترین هنرجویان بانوی جزیره بوده، توانسته در این زمان در مسابقات استانی همواره عنوان اولی و در هشت دوره مسابقات کشوری ۶ مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز را برای جزیره به ارمغان بیاورد.

خواجویی جوان تمام این موفقیت ها را حاصل حمایت خانواده و مربی دلسوزش می داند که بی وقفه در تلاشند تا او به رشد و شکوفائیش در این رشته ادامه دهد و به آرزوی دیرین خود یعنی شرکت در مسابقات جهانی و کسب عنوان برترین بانوی کونگ فو کار جهان دست یابد.

به نظر می رسد رشته رزمی کونگ فو بانوان قشم، با این که دارای هیئت ورزشی خاص خود نیز هست، آنچنان که باید، مورد توجه متولیان ورزش جزیره قرار نگرفته است.

کسب عناوین قهرمانی دراستان توسط ۳۷ بانوی کونگ فوکار قشمی در سال های اخیر و داشتن مربی دلسوزی همچون ناهید کارگر که با از خودگذشتگی بی نظیری تلاش می کند کونگ فو بانوان را در جزیره به جایگاه شایسته و بایسته خود برساند، حیف است که مغفول بماند و مورد توجه ورزش کاران، ورزش دوستان و اصحاب رسانه قشم قرار نگیرد.

یادآور می شود، مسابقات کونگ فو بانوان کشور در بخش نیمه آزاد در تاریخ ۱۸ مهرماه به مدت سه روز در استان گلستان برگزار شد که ۳۰۰ شرکت کننده از ۲۹ استان در رده سنی جوانان در آن با یکدیگر به رقابت پرداختند.

پایگاه خبری ساحل قشم روز تربیت بدنی و ورزش را به همه اهالی این وادی تبریک می گوید و امیدوار است همه ورزش ها از جایگاهی برابر برخوردار باشند.

 

تهیه و تنظیم: معصومه مشار

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا