مذهبی

خدام حرم رضوی وارد شهرستان‌های میناب و قشم شدند

خدام حرم رضوی با استقبال مردم وارد شهرستان‌های میناب و قشم شدند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان میناب گفت: خادمین حرم رضوی صبح امروز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ماه)؛ با استقبال پر شور مردم میناب وارد این شهرستان شدند.

سیده طاهره موسوی افزود: خادمین حرم رضوی که پرچم متبرک به حرم در دست دارند ابتدا به گلزار شهدا رفتند و سپس با حضور بر بام میناب پرچم ۱۲ در شش متری مزین به نام علی بن موسی الرضا را بر بام میناب برافراشتند. وی گفت: خادمان در ادامه با حضور در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از بیماران عیادت کردند و در حوزه علمیه خواهران هم حضور یافتند. سیده طاهره موسوی افزود: خادمان امشب هم در مراسم جشن که در پارک ملت برگزار می‌شود حضور خواهند داشت.

موسوی گفت: این خدام سه روز مهمان شهرستان میناب هستند و فردا و پس فردا هم در روستاهای شهرستان میناب برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود. امروز همچنین کاروان زیر سایه خورشید حامل پرچم متبرک بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) امروز وارد شهرستان قشم شد.

 امام جمعه قشم گفت: کاروان زیر سایه خورشید که از راه دریا وارد بندر مسافری شهید غلامشاه ذاکری جزیره قشم شد، هنگام ورود مورد استقبال گرم و پرشور مردم و مسئولان این جزیره قرار گرفت.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: هدف از حضور این کاروان معنوی در این قشم، تبیین معارف رضوی و نشر فرهنگ محبت، مهرورزی و کرامت خاص امام رضا (ع) برای قشموندان و گردشگران است.

وی با بیان اینکه با حضور خادمان حرم موسی الرضا (ع)، ۱۳ برنامه در قشم پیش بینی شده است، گفت: افتتاحیه این جشن‌ها با حضور کاروان زیر سایه خورشید و خادمان آستان قدس رضوی با اجرای برنامه «دلدادگان رضا (ع)» با غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای شهرستان قشم در آستان مقدس امامزاده سید مظفر (ع) این شهر آغاز شد.

امام جمعه قشم مهمترین برنامه‌های هفدمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید در این شهرستان را دیدار با امام جمعه و مسئولان شهرستانی و سازمان منطقه آزاد، دیدار و عیادت از بیماران در بیمارستان، دیدار و دلجویی از زندانیان جرائم غیر عمد، دیدار مردمی با قشموندان در شهرک امام حسن مجتبی (ع)، حضور در روستاهای طولا، گوران و جزیره هنگام و سرکشی از خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان و آزادگان، برگزاری جشن دهه کرامت و تجلیل از خادمان بقاع متبرکه عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا