محیط زیست

۲۰ هزار نشاء توت فرنگی در قشم کاشته شد

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم گفت: ۲۰ هزار نشاء توت فرنگی در سطح یک هکتار از زمین های این جزیره به صورت هیدروپونیک فضای باز کاشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، مالک یزدان پناه افزود: این مقدار نشاء از رقم “کاماراسو” است که در روستاهای باغ بالا و شهر رمکان جزیره قشم کاشت شد.

وی گفت: نیمه دوم هر سال جزیره قشم در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس از اراضی مستعدی برای کاشت بوته توت فرنگی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم توضیح داد: همچنین شرایط مساعد آب و هوایی این جزیره در نیمه دوم سال زمینه را برای کشت این محصول کشاورزی فراهم کرده است.

یزدان پناه پیش بینی کرد، در فصل برداشت حدود ۲۰ تُن میوه توت فرنگی از مزارع کشت شده توت در این جزیره تولید شود.

وی توضیح داد: جزیره قشم با داشتن حدود ۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی دارای اقلیم های متنوع و شرایط آب و هوایی مساعدی برای کشت انواع محصولات زراعی و باغی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم یادآور شد: در این جزیره محصولات زراعی نظیر انواع سبزیجات برگی و باغی، خرما و قارچ تولید و روانه بازار مصرف می شود.

توت فرنگی به عنوان ملکه میوه ها در آسیا شناخته می شود، میوه ای سرشار از ویتامین ها، و مواد مغذی و خواص و فواید درمانی زیادی دارد توت فرنگی میوه ای محبوب بوده و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین است.

این میوه جزو ۲۰ میوه پر از آنتی اکسیدان بوده و منبعی خوب برای تامین پتاسیم و کلسیم بدن است و رشد سلول های سرطانی را مهار کرده و باعث کاهش التهاب بدن می شود.

هیدروپونیک که به آن «آب‌کشت» هم گفته می‌شود، در واقع گونه‌ای از کشت گیاهان است که در آن با حذف خاک، پرورش گیاه در آب انجام شده و املاح و مواد مغذی نیز به‌ صورت کنترل شده به گیاه داده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا