ایران

حواشی تخفیف عوارض


پایگاه خبری ساحل قشم؛ کاهش قیمت عوارض ورودی خودروها به جزیره زیبای قشم که از مطالبات برخی اهالی قشم در سفر اخیر ریاست جمهوری به شمار می رفت، با مطالبه گری تمام مسئولان شهرستان و نمایندگان مجلس و درنهایت اقدام فنی و تخصصی سازمان منطقه آزاد قشم، به رغم وجود معذوریت های قانونی و مشکلات درآمدی به سرانجام رسید و سرآغاز بهار ۹۷ در قشم مقارن با شکفتن گل لبخند رضایت بر لبان قشمی ها بود.

نماینده دولت تدبیر و امید در سازمان منطقه آزاد قشم، شامگاه چهارشنبه یکم فروردین ۱۳۹۷ در برنامه زنده تلویزیونی “شب های قشم” که به صورت زنده از شبکه استانی خلیج فارس پخش شد از کاهش چشمگیر قیمت عوارض ورود به جزیره برای “قشمی ها” خبر داد.

از برکات دولت تدبیر و امید می توان به تداوم حضور مدیران عامل در طول مدت حکم خویش اشاره کرد که تقریبا در بیشتر مناطق آزاد و ویژه کشور مشاهده می شود. جزیره قشم که زخم خورده همیشگی از تغییرات مدیران ارشد و مدیران عامل بوده به جرات می توان ادعا کرد بیشترین بهره را از این تدبیر درست و منطقی برده و راهبری سازمان منطقه آزاد قشم طی سه سال گذشته بدست مدیری استراتژیست، خوش فکر و مدبر بوده است. مهندس مومنی طی سه سال گذشته بارها مورد هجوم منتقدین نیز واقع شده که انصافا سختکوشی و پشتکارش مورد تایید همگان قرار گرفته است. ایشان مطالبه تخفیف در عوارض را نیز بدون توجه به هیاهوی ساخته شده با آرامش و بر مدار قانون پیگیری نموده و همانگونه که در ابتدای متن اشاره شد نتیجه را به مردم عرضه داشت.
براساس مستندات و مدارک قابل دسترسی عموم، کاهش مبلغ عوارض ورود به جزیره برای متولدین قشم در موعد مقرر به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عملیاتی شده است و در حال اجراست. توجه به افکار عمومی و ورود به درخواستهای مردمی بغیر روحیات مردمی مدیرعامل محترم، حاصل عامل دیگر که همانا ثبات مدیریتی در دولت تدبیر و امید بشمار می آید، که ان شالله با تمدید حکم ایشان شاهد به بار نشستن هرچه بیشتر مطالبات بحق مردمی باشیم.

مع الاسف این اقدام (تخفیف عوارض) سازمان منطقه آزاد قشم نیز از گزند نقدهای نسنجیده در امان نماند و مورد هجوم رگباری شبه و پوچ انگاری قرار گرفت. گویا عده‌ای به هر قیمتی سعی در تلخ کردن کام مردم دارند.
باز هم بی حواسی! باز هم سطحی نگری! بازهم نخوانده نوشتند و گز نکرده بریدند و موجب اتلاف وقت شدند و ناچارمان کردند برای حمایت از آبروی رسانه، خبر و خبرنگار وارد گود شویم و بگوییم: ایهاالناس!!!!! تمام خبرنگاران اینگونه نیستند. اکثریت همکارانم معتقد، منضبط و با وجدان کاری بسیار بالا در این عرصه قلم می زنند؛ اما چه کنیم که ناآگاهی و شتابزدگی برخی بحساب همه ما نگاشته می شود.
حقیقت آنچه سعی در وارانه جلوه دادن آن بر مردم دارند همان است که در ابتدای خبر ذکر شد که برای پیشگیری از هرگونه برداشت اشتباه مجدداً تکرار میکنیم؛
« تخفیف ۷۵درصدی عوارض ورود به جزیره قشم از همان روز اعلام مهندس مومنی عملیاتی شده است و این تخفیف شامل متولدین جزیره قشم که کارت شهروندی دارند می‌شود»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا