فرهنگی

بازخوانی روايت‌های فرهنگ عامه جزيره تمدنی قشم در جشنواره “تیتوک”

دبیر جشنواره “تیتوک” گفت : جشنواره سراسری “تیتوک” با هدف حفظ و صيانت از ميراث فرهنگی ناملموس جزيره تمدنی قشم و ثبت گنجينه هايی ارزشمند از فرهنگ غنی مردم در اين خطه از كشور برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، ایرج اعتمادی با اعلام این خبر اظهار داشت: رونمايی از ظرفيت‌های فرهنگی و ميراث زبانی و گويشی جزيره به ساير هموطنانمان در گوشه گوشه ی كشور و حمايت از پژوهشگران و نويسندگانی كه در ارتباط با فرهنگ مردم قشم قلم می زنند، از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش های قصه های عامیانه جزیره، داستان کوتاه، سفر خاطره و سفرنامه، حکمت و ضرب المثل و آداب و رسوم اجرا می شود و تمامي هموطنانمان از سراسر كشور می توانند در همه بخش هايی جشنواره شركت كنند و یک بخش ویژه نوجوان نیز در نظر گرفته شده است.


دبیر جشنواره “تیتوک” یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 30 آذرماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و پس از بررسی آثار توسط داوران ملی و منطقه ای، آیین اختتامیه 15 دی ماه برگزار شده و نتایج اعلام خواهد شد.
اعتمادی با بیان اینکه 6 داور ملی و منطقه ای آثار رسيده به جشنواره را داوری خواهند كرد، بیان داشت: داوران جشنواره از بهترين نخبه هايی جزيره قشم با تحصيلات عالی و تخصص های مرتبط دانشگاهی انتخاب شده اند و يك داور كشوری هم كه از نويسندگان و پژوهشگران صاحب نام ملی هستند در هيات داوری جشنواره حضور دارند.
دبیر جشنواره “تیتوک” خاطرنشان ساخت: شركت در اين جشنواره برای همه گروه‌های سنی آزاد است، با اين حال جايزه بخش ويژه جشنواره به نوجوانان اختصاص داده شده تا اين عزيزان هم بتوانند در جشنواره مشاركت داشته باشند.
اعتمادی در پایان یادآور شد: در هر بخش سه اثر برگزيده انتخاب می شود و به نفر اول 200 میلیون ریال، نفر دوم 140 میلیون ریال و نفر سوم 100 میلیون ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
گفتنی است، سمیه دریانورد، دکترای زبان و ادبیات فارسی، سهیلا اسعدی‌زاده، عبدالله سرودی، علی آموخته‌نژاد، هر سه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، احمد مرادی، کارشناسی ارشد ادبیات عرب داوران منطقه‌ای و استاد محمدعلی علومی نویسنده، منتقد و پژوهشگر فرهنگ مردم داور ملی این جشنواره هستند.
بنابراین گزارش، علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی titevakfestival@gmail.com ایمیل کرده یا در نرم افزارهای بله، ایتا، واتس اپ، تلگرام و سروش به شماره 09172319763 ارسال نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا