اجتماعیاقتصادیایران

تسری قوانین سرزمین اصلی مانع پویایی اقتصاد قشم / مناطق آزاد بستری برای تبدیل تهدید به فرصت

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، تسری قوانین سرزمین اصلی به مناطق آزاد را مانعی برای پویایی اقتصادی در این مناطق دانست.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، در نشست با نمایندگان فعالین اقتصادی، صاحبان برندهای معتبر و اصحاب رسانه درمحل  معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، کیهان عباسیان اظهار داشت: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور به زودی طرح اخذ یک خط  اعتباری ارزی ویژه مناطق آزاد را به دولت ارائه خواهد داد.

وی ادامه داد: این طرح بر اساس بررسی ارز مصرفی و مورد نیاز برای واردات مواد اولیه و مورد نیاز جوامع محلی در هر یک از مناطق آزاد تدوین می شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم ابراز امیدواری کرد تا با تصویب طرح تخصیص  اعتبار ارزی ویژه مناطق آزاد مشکلات فرآیند ثبت سفارش واردات کالا در مناطق آزاد حل شده و اقتصاد در این مناطق جانی تازه بگیرد.

 

مناطق آزاد بستری برای تبدیل تهدید به فرصت

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم اجرای سیاست‌های مقاوم‌سازی اقتصاد را با تمرکز بر قوانین و مقررات ویژه مناطق آزاد زمینه ساز تبدیل تهدیدها به فرصت هایی نوین دانست.

به گفته عباسیان، مناطق آزاد کشور با دسترسی به کلیه ابزارهای قانونی و اقتصادی که در تعریف این مناطق آمده، بهترین درگاه برای عبور از بحران اقتصادی حال حاضرکشور هستند.

وی بر لزوم تغییر و نوآوری  مناطق آزاد در شرایط تحریم اشاره کرد و افزود: تحریم کشور در زمینه صنایع کلان مانند صنعت نفت می تواند به جذب سرمایه گذار و رشد صنایع ملی منجر شود که نوعی تبدیل تهدید به فرصت است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از اعلام آمادگی چند شرکت سرمایه گذاری برای فعالیت در این دو حوزه خبر داد و گفت: توسعه سرمایه گذاری در زمینه ذخیره سازی نفت و صنایع پتروشیمی با تولید کالای ملی به اشتغالزایی پایدار در منطقه کمک می کند.

عباسیان همچنین محدودیت خروج ارز از کشور را فرصتی برای رشد در مناطق آزاد دانست و گفت: سرمایه گذاری  و توسعه صنعت گردشگری در این مناطق می تواند از خروج ارز جلوگیری کرده و به راه اندازی چرخه اقتصاد کشور  کمک کند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از سیاست ارزان سازی سفرهای هوایی به قشم در جهت رونق اقتصادی خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر با مسوولان چند شرکت هواپیمایی برای کاهش نرخ بلیط و افزایش خطوط پروازی در حال رایزنی و توافق هستیم.

در این نشست، نمایندگان جامعه فعالین اقتصادی جزیره قشم با اشاره به مشکلاتی از قبیل  نوسانات لحظه ای قیمت ارز، ممنوعیت خروج ۱۳۳۹ قلم کالا، کاهش ورود مسافر به جزیره، افزایش مهاجرت ساکنین از قشم به سرزمین اصلی، همچنین یکسان سازی قوانین مناطق آزاد با سرزمین اصلی خواستار ارائه راه حلی برای برون رفت از این بحران شدند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا