ایران

تردد قایق های تفریحی ساماندهی شد / امنیت مهمانان نوروزی، اولویت نخست گردشگری دریایی قشم

رییس کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از ساماندهی تردد قایق های تفریحی به منظور تامین امنیت بیشتر گردشگران نوروزی جزیره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حسین رفیعی بیان داشت: با اهتمام حمیدرضا مومنی، رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم و دستور ویژه دادستان شهرستان و همکاری اداره بنادر و دریانوردی شهرستان قشم، مجوز قایق های تفریحی و حمل مسافر به جزیره لارک و هنگام، همچنین کلوپ های دریایی صادر شد.

وی با تاکید بر این مطلب که تنها قایق هایی مجاز به ارایه خدمات تفریحی و حمل مسافر هستند که در اداره بنادر و دریانوردی ثبت شده و از سازمان منطقه آزاد قشم مجوز داشته باشند، افزود: در صورت مشاهده فعالیت قایق های غیرمجاز با همکاری پایگاه دریابانی از حمل مسافر توسط آن ها جلوگیری شده و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
به گفته رفیعی، سواحل جنوبی جزیره قشم از محل سینما دریا تا اسکله تفریحی کندالو به ویژه ساحل پارک زیتون، همچنین سواحل شمالی در محدوده بندر شهید ذاکری تا اسکله دوحه از ظرفیت گردشگری دریایی ارزنده ای برخوردار می باشد و محلی برای تجمع قایق های تفریحی محسوب می شود.
رییس کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از فعالیت شبانه روزی پایگاه دریابانی تقدیر کرد و عنوان کرد: در ساعاتی که به دلیل ناپایداری جوی بندر مسافری شهید ذاکری تعطیل بود، در راستای حفظ امنیت گردشگران و با همکاری این نیروها از حمل مسافر به مقصد بندرعباس و جزیره هرمز ممانعت به عمل آمد.
گفتنی است، کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک، یکی از کمیته های ۹ گانه اجرایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم است که به منظور انتظام بخشی به تردد گردشگران نوروزی و همچنین تدوین و اجرای طرح های انتظامی، امنیتی و ترافیکی و نظارت بر عملیاتی کردن آن تشکیل شده است.

نویسنده: معصومه مشار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا