ایران

به نشانی دریا، یادمان عباس عبدی

یادمان زنده یاد عباس عبدی، هنرمند و نویسنده جزیره قشم شامگاه پنج شنبه 27 دی ماه از سوی انجمن داستان قشم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در محل سالن همایش های مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، در این مراسم که با حضور پیشکسوتان، هنرمندان و نویسندگان برجسته کشور و جزیره قشم برپا شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ضمن تجلیل از زحمات این نویسنده فقید، اظهار کرد: زنده یاد عباس عبدی، به عنوان رییس انجمن داستان در کانون هنر قشم، با وجود بیماری سخت همچنان هسته مرکزی این انجمن و پل ارتباطی فعالان این عرصه در سراسر جزیره قشم بود.

علیرضا کمساری با اشاره به متن آثار این نویسنده از دست رفته که با نگاهی به حال و هوای جنوب کشور نگارش شده است، گفت: عبدی را باید با عنوان یک نویسنده ایرانی معرفی کرد. فردی فاضل و فراموش نشدنی که روحیه همبستگی و نظم را تکثیر می کرد.

در این مراسم شیوا مقانلو، نویسنده، مترجم و مدرس داستان نویسی کشور نیز حضور داشت. وی که کارشناس ارشد خود را از دانشگاه هنر تهران اخذ کرده، دارای بیش از ۳۰ اثر در حوزه داستان است.

وی که ساکن تهران است، در بین دوست داران ادبیات داستانی، نویسنده ومترجم شناخته شده‌ای است و با حضور خود در این مراسم و برگزاری کارگاه داستان نویسی بریا علاقمندان به این هنر، یاد و خاطره عباس عبدی را زنده داشت.

فرهاد حسن‌زاده، نویسنده، روزنامه‌نگار و طنزپرداز کشورمان نیز به پاسداشت یاد عباس عبدی در این مراسم حضور داشت.

وی که خالق بیش از ۸۰ اثر چاپی است با بیان خاطراتی از زندگی عباس عبدی، نویسنده فقید جزیره قشم یاد و خاطر وی را گرامی داشت.

عباس عبدی، داستان نویس زاده سال ۱۳۳۱، روز  اول آذر ماه سال ۱۳۹۷ از دنیا رفت. از آثار او می‌توان به “قلعه پرتغالی‌ها”، “باید تو را پیدا کنم”، “پرنده‌های هلندی”، “شناگر” و ” دریا خواهر است” اشاره کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا