آخرین خبرهااجتماعی حجت الاسلام حاجبی:

آحاد جامعه باید سفیر اربعین باشند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان هرمزگان با بیان اینکه مردم محور بودن اربعین حسینی به معنای رفع مسئولیت از دولتمردان نیست، گفت: آحاد جامعه باید سفیر اربعین باشند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، حجت الاسلام حاجبی روز دوشنبه در نشست آموزشی خادمین موکب انصارالمهدی(عج) قشم اظهار داشت: بیان اینکه موکب‌ها باید مردم محور باشد به معنای رفع مسئولیت از دولتمردان نیست.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان تصریح کرد: بنابر تاکید رهبر معظم انقلاب، نظام اسلامی باید تمام ظرفیت‌های خود را برای اربعین حسینی به‌کار گیرد.

رئیس کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین هرمزگان، عملکرد موکب انصارالمهدی(عج) شهرستان قشم در سال گذشته(۱۳۹۶) را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: انتظار است قشم، یکپارچه تبلیغ اربعین باشد.

حجت الاسلام حاجبی با تقدیر از خدمات ستاد عتبات عالیات شهرستان قشم بر لزوم همکاری تمامی مسئولین با این ستاد تاکید و خاطرنشان کرد: برنامه‌های پیش از اربعین نظیر برگزاری شب شعر و فضاسازی شهری باید تقویت شود.

وی شعار اربعین ۹۷ را ” الحسین یجمعنا” عنوان و ابراز داشت: آحاد جامعه می‌بایست سفیر اربعین باشند و از ظرفیت‌های روز افزون آن در راستای رویکرد تمدنی اربعین بهره‌برداری کنند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان حضور روحانیون و مبلغین در موکب‌ها را خواستار شد و افزود: برگزاری محافل قرآنی، مرثه‌سرایی و اقامه نمازجماعت باید در شمار برنامه‌های ثابت موکب‌ها باشد.

رئیس کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین هرمزگان در تشریح طرح خادم الشهدا بیان کرد: خادم الشهدا در اربعین ۹۷ به اشخاصی گفته می‌شود که با کسب اجازه از خانواده‌ شهدا به نیابت از شهید، خادمی و زیارت نموده، سپس گزارش عملکرد خود را به این خانواده‌ها ارائه نمایند.

حجت الاسلام حاجبی با تاکید بر لزوم پایبندی به قوانین و مقررات کشور عراق، ادامه داد: شناسایی و توجیه اربعین اولین‌ها، پرهیز ار اسراف، توجه به اخلاص، تقویت معنویت و محور قرار دادن قرآن بویژه مبحث حفظ، از جمله اقداماتی است که از خادمین موکب‌ها انتظار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا