آخرین خبرهااخبار مهم مدیرعامل شرکت مشعل گاز مطرح کرد؛

هزینه سیلندرهای گاز در قشم با تصمیم ستاد تنظیم بازار اجرایی می شود

مدیرعامل شرکت مشعل گاز قشم گفت: پس از هفته ها بررسی و برگزاری جلسات مختلف تابستان سال جاری، ستاد تنظیم بازار شهرستان قشم مجوز فروش سیلندرهای گاز با مبلغ 150 هزار ریال به مصرف کنندگان را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، فرهاد نظری با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به هزینه های خرید گاز، حمل و نقل و توزیع در جزیره قیمت تمام شده برای هر سیلندر گاز برای این شرکت معادل 117 هزار و 500 ریال است.
وی ادامه داد: هزینه های نگهداری و تعمیر ماشین آلات، ابزار و تجهیزات، تاسیسات سیلندر پر کنی این مجموعه، حقوق و مزایای کارکنان این شرکت، هزینه های اداری و جاری (آب، برق، تلفن و…) نیز بخش دیگری از هزینه شرکت مشعل گاز است که در هزینه تمام شده سیلندرها لحاظ نشده است.
مدیرعامل شرکت مشعل گاز قشم با بیان اینکه هزینه تمام شده هر سیلندر گاز برای این شرکت معادل 117 هزار و 500 ریال است، ادامه داد: از این مبلغ 30 هزار ریال مربوط به هزینه حمل، 45 هزار ریال مربوط به هزینه توزیع، 25 هزار ریال مربوط به هزینه گاز خریداری شده و 10 هزار ریال ( مجموعا 110 هزار ریال) نیز مربوط به پورسانت نمایندگی ها و متولیان فروش سطح جزیره است.
وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از گاز خریداری شده با قیمت دولتی (هر کیلو 2300 ریال) در اختیار مشعل گاز قرار می گیرد، تاکید کرد: رشد نرخ تورم و افزایش هزینه های مختلف، بویژه هزینه حمل و نقل تاثیر بسزایی در افزایش قیمت تمام شده این شرکت داشته است.
به گفته نظری؛ با پایان دوره 20 ساله معافیت مالیاتی شرکت مشعل گاز، مبلغ 7500 ریال به صورت متوسط برای هر سیلندر گاز مورد محاسبه قرار می گیرد.
وی با اشاره به مصرف روزانه 2800 عدد سیلندر (30 تا 35 هزار تن گاز) تصریح کرد: برای تامین این میزان گاز، روزانه ۲ عدد تانکر پس از بارگیری به جزیره وارد می شوند که هزینه حمل، پرداخت کاپوتاژ، بیمه، کرایه لندیگرافت و عوارض برای این 2 تانکر در مجموع معادل روزانه 80 میلیون ریال است.
مدیرعامل شرکت مشعل گاز قشم با اشاره به افزایش هزینه های توزیع در سطح جزیره، خاطرنشان کرد: وضعیت جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با مساحتی حدود 1500 کیلومتر مربع و وجود 65 روستا با هیچ کدام از جزایر دیگر قابل مقایسه نیست و به همین منظور 48 نمایندگی و عامل فروش در سطح جزیره مشغول خدمات رسانی هستند.
نظری در پایان گفت: با توجه به آمارهای جمعیتی و میزان توزیع سیلندر گاز توسط شرکت مشعل گاز، هیچ کمبودی در زمینه تامین گاز مصرفی ساکنان جزیره قشم وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا